Πρωθυπουργός στο Λούβρο με τα κλεμμένα του Ελληνισμού : Ψάχνοντας τις λέξεις !

Γράφει ο Γιάννης Χ. Κουριαννίδης, Δημοτικός Σύμβουλος της Θεσσαλονίκης «Θεσσαλονίκη Πόλη Ελληνική»

Να υποθέσει κανείς ότι η επόμενη συνέντευξη του πρωθυπουργού θα είναι μέσα από το Βρετανικό Μουσείο με φόντο τα κλεμμένα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Θα μπορεί να εκφράσει έτσι και πάλι τον θαυμασμό του για το σημείο στο οποίο θα βρίσκεται, «με θέα αυτά τα καταπληκτικά γλυπτά» και -γιατί όχι;- να εγκαινιάσει κάποια επίσης σημαντική έκθεση εκεί, με τον πρωθυπουργό της χώρας. Κλεμμένα τα γλυπτά, κλεμμένη η Νίκη της Σαμοθράκης, δεν υπάρχουν και μεγάλες διαφορές… Θα είναι σίγουρα μια πολύ καλή ευκαιρία για «να σηματοδοτηθούν οι άρρηκτοι δεσμοί Ελλάδος και Μεγάλης Βρετανίας»!

Δύσκολο όμως να φτάσει, σε μια τέτοια περίπτωση, στα χρονικά και πολιτισμικά άλματα που έκανε στο Λούβρο, λέγοντας ότι «οι ιδέες και οι πανανθρώπινες αξίες της Ελληνικής Επανάστασης (ελευθερία, κράτος δικαίου και ανθρώπινη αξιοπρέπεια) γεννήθηκαν στη… Γαλλία»!

Προσπάθησε, είναι αλήθεια, ο Νίκος Αλιάγας να διορθώσει αυτή την απίστευτη αρλούμπα, ρωτώντας τον πρωθυπουργό πώς συνδέεται αυτή η «διαχρονική Ελλάδα, που ενέπνευσε τους Γάλλους, με τη σύγχρονη Ελλάδα», αλλά ο Κ. Μητσοτάκης δεν είχε πει την τελευταία του λέξη: «Ενα νήμα Ιστορίας συνδέει την αρχαία, την κλασική Ελλάδα, γενέτειρα της δημοκρατίας, της φιλοσοφίας, της ομορφιάς, της τέχνης, με την Ελλάδα της Επανάστασης, στην οποία συνενώθηκαν από τη μια η ανάγκη της χώρας να βρει τον ευρωπαϊκό της βηματισμό, χωρίς όμως να χάσει την ιδιαίτερη εθνική της ταυτότητα. Το προϊόν, λοιπόν, αυτής της ώσμωσης είναι η σύγχρονη Ελλάδα, η Ελλάδα του 2021, μια χώρα βαθιά ευρωπαϊκή, όμως και μια χώρα εξαιρετικά υπερήφανη για τη δικιά της, ξεχωριστή εθνική ταυτότητα, και ακριβώς σε αυτή την ώσμωση νομίζω οφείλεται το πώς μπορούμε να είμαστε ταυτόχρονα Ελληνες και Ευρωπαίοι».

Οι εμβρόντητοι δημοσιογράφοι προσπαθούσαν να παρακολουθήσουν την αγωνιώδη προσπάθεια ενός πρωθυπουργού που πάσχιζε, κομπιάζοντας και χειρονομώντας, να βρει τις κατάλληλες λέξεις για να εκφράσει πράγματα τα οποία είναι εμφανώς ξένα με το δικό του σύστημα αξιών, να αναφερθεί σε γεγονότα και εποχές που ουδεμία σχέση έχουν με τη σημερινή άθλια κατάσταση στην οποία ζουν οι Ελληνες, σε μια χώρα υπό επιτήρηση και εποπτεία. Μια αγωνιώδης προσπάθεια, όχι μόνο για τον ίδιο, αλλά και για τους δημοσιογράφους, που εκφράστηκε με ένα ανακουφιστικό «…και Ευρωπαίοι», όταν ο Κ. Μητσοτάκης ολοκλήρωσε την τιποτολογία των 96 λέξεων, στην οποία τον οδήγησε η αναπάντεχη ερώτηση του καλού δημοσιογράφου.

Παρεμπιπτόντως, η «ώσμωση», που χρησιμοποίησε δύο φορές ο πρωθυπουργός, είναι μια μονόδρομη φυσική διαδικασία, κατά την οποία μια ουσία διαλύει μια άλλη, χωρίς η ίδια να παθαίνει κάτι, αφού προστατεύεται από μια ημιπερατή μεμβράνη. Επομένως, θα πρέπει να σκεφτεί αν οι ιδέες της Γαλλικής Επανάστασης ήταν ο διαλύτης των ελληνικών αξιών, τουλάχιστον στο πεδίο εφαρμογής τους.

Και, για να σταματήσει όλη αυτή η συζήτηση αναφορικά με τις ρίζες της ελληνικής Εθνεγερσίας στην επανάσταση του 1789, νομίζω ότι τα λόγια του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη λένε τα πάντα: «Η επανάστασις η εδική μας δεν ομοιάζει με καμιάν απ᾽ όσες γίνονται την σήμερον εις την Ευρώπην. Της Ευρώπης αι επαναστάσεις εναντίον των διοικήσεών των είναι εμφύλιος πόλεμος. Ο εδικός μας πόλεμος ήτο ο πλέον δίκαιος, ήτον έθνος με άλλο έθνος, ήτο με ένα λαόν, όπου ποτέ δεν ηθέλησε να αναγνωριστεί ως τοιούτος, ούτε να ορκισθεί, παρά μόνο ό,τι έκαμνε η βία. Ούτε ο Σουλτάνος ηθέλησε ποτέ να θεωρήσει τον ελληνικόν λαόν ως λαόν, αλλ᾽ ως σκλάβους».

Αυτές οι αδυσώπητες αλήθειες στα λόγια του αρχιστράτηγου του Γένους αποτελούν καρφί στο μάτι των εθνομηδενιστών και των κοσμοπολιτών της εποχής μας. Όσο τις περιφρονούν τόσο θα τις αντιμετωπίζουν, όσο τις μάχονται τόσο θα λαβώνονται.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο