ΔΡΑΞΑΣΘΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ !

Γράφει η Ιωάννα Καραγκιούλογου, Νομικός και Επιστήμων οικονομικής και κοινωνικής Διοικήσεως.

 

Σταύρωση καὶ Ἀνάσταση. Νοηματοδοτοῦν τὸ πέρασμα ἀπὸ τὸ ἀφηρημένο στὸ συγκεκριμένο. Σηματοδοτοῦν τὸ πέρασμα ἀπὸ τὸν Λόγο στὴν Ὕπαρξη.

Μὲ Ὅραμα καὶ αὐταπάρνηση, μὲ αἴσθημα Δικαίου καὶ Πίστη, ὁ Ἐνάρετος ἐνσάρκωσε τὴν Εὐγένεια τῆς καταγωγῆς Του. Μὲ τὴν ἱστορικὴ πράξη αὐτοθυσίας γιὰ τὸ καλὸ τοῦ συνόλου, ἐξέφρασε τὸν ἀρχέγονο Ἔρωτα γιὰ τὸν Ἄνθρωπο καὶ τὴν Ἐλευθερία.

Τὸ Θεῖο Δρᾶμα μᾶς ὑπενθυμίζει τὸν Σκοπὸ τῆς Ὑπάρξεώς μας.

Τὴν Ἀνάσταση ἑνὸς Κόσμου, τὴν ἀπουσία τοῦ ὁποίου θρηνοῦν ὅλα τὰ Ἔθνη. Τὴν Ἱστορικὴ Ἀναγκαιότητα ποὺ θὰ συμπαρασύρει τὰ πάντα καὶ θά δοξάσει τὴν Ἑλλάδα.

Ἐκεῖ ὅπου τὸ ἐγώ συνθλίβεται, τὸ Φῶς τῆς Ἀληθείας Ζεῖ.

Καλή Ἀνάσταση, Φίλτατοι.

Καλή Λευτεριά.

Μὲ Ἀγάπη καὶ Σεβασμό,
Ἰωάννα Γ. Καραγκιούλογλου
Μεγάλη Παρασκευή, 22 Ἀπριλίου 2022

Εἱκ.: ” Καλή Ἀνάσταση καὶ Καλή Λευτεριά “
Ἐφημερίδα Δημοκρατία, ΑΡ.ΦΥΛ. 3.343, σ.07
Μεγάλη Παρασκευή, 22 Ἀπριλίου 2022

 

_________________________________________

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 

” Καλή Ἀνάσταση καὶ Καλή Λευτεριά ”

Γράφει ἡ Ἰωάννα Γ. Καραγκιούλογλου

Ἄνοιξη τοῦ 340 π.Χ. Ὁλοκληρώνεται ἡ ἐκπαίδευση τοῦ Ἀλεξάνδρου καὶ ὁ Βασιλιᾶς Φίλιππος καλεῖ κοντὰ του τὸν Ἀριστοτέλη. Θέλει νὰ τὸν εὐχαριστήσει γιὰ τὴν ἄκρως εὐεργετικὴ πρὸς στὸν υἱὸ του διδασκαλία.

Στὴν κατ’ ἰδίαν συνάντησή τους, τοῦ λέει:

– Σοῦ εἶμαι εὐγνώμων. Ποιὸ δῶρο, ποιὰ χάρη ἐπιθυμεῖς;
– Μόνο μία, ἀπεκρίθη ὁ φιλόπατρις Ἀριστοτέλης.
– Πὲς μου ποιὰ εἶναι, καὶ θὰ τὴν ἔχεις.

Καὶ ὁ Σοφὸς Διδάσκαλος ἀπαντᾶ:

– Τὴν Ἀνάσταση τῆς Πατρίδος.

Ἄνοιξη τοῦ 2022. Ἀκόμη ὁ Ἕλλην δὲν λέει νὰ νοήσει ὅτι Πατρίδα καὶ διχασμός εἶναι ἔννοιες ἀσύμβατες.

Ὅπου διχασμός, ἐκεῖ καὶ σκοπιμότητα. Ἡ καλλιεργηθεῖσα ἐκείνη συνθήκη ποὺ ἀκινητεῖ τὴν φυσικὴ τάση τοῦ Ἕλληνα νὰ ἀναθεωρεῖ καὶ νὰ ἀνιχνεύει. Καὶ καθώς μετατρέπεται σὲ ὄργανο τῶν πιὸ σκληρῶν ἀπολυταρχικῶν καθεστώτων, νομίζει ὅτι σκέπτεται, ἐνῶ οἰκειοποιεῖται τὴν θέση ἑνὸς ὀργάνου ὡς δικὴ του σκέψη ἢ προτίμηση.

Ἀνέκαθεν ἡ πολιτειακὴ ἀντιπαράθεση ἦταν διπολική. Ἀπὸ τὴν μία τὸ πάτριο, τὸ δημοκρατικὸ ἰδανικὸ, καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη, ἡ μιαρὴ τυραννία. Τὶ κι ἂν ἀλλάζει χρῶμα ἤ γλῶσσα ὁ φορέας τῆς ἐξουσίας; Τὶ κι ἂν ἀλλάζει φορὰ ὁ ἄνεμος ποὺ τὸν παρασύρει; Αὐτὴ ἡ ἐναλλαγῆ ἔχει βολέψει θαυμάσια τοὺς τυράννους μας.

Ὁ Ἅγιος τῶν Γραμμάτων λέει: “(..) αἱ ἐκλογαί, αὐτὴ ἡ μόνη ἀσχολία μας, ἀφ’ ὅτου ἠλευθερώθημεν, ἀφ᾿ ὅτου δηλαδὴ μετηλλάξαμεν τυράννους.”

Σὲ καμμία ἐποχή, σὲ καμμία περίπτωση καὶ γιὰ κανέναν λόγο ἡ τυραννία δὲν εἶναι νόμιμη. Καὶ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι νόμιμη διότι πρόκειται γιὰ κατάχρηση ἰσχύος. Πρόκειται γιὰ τὴν ἀπόλυτο ἐξουσία ἡ ὁποία ἀσκεῖται ἀπὸ ἕναν ἢ περισσότερους κυβερνῶντες πρὸς βλάβη τῶν κυβερνωμένων.

Τὸν τύραννο χαρακτηρίζει ἡ ὕβρις.

Ὁμιλοῦν γιὰ τὴν οἰκονομία μετρῶντας τὴν Ἑλλάδα μὲ μέτρα ἄλλων χωρῶν καὶ μὲ τοὺς ὄρους ποὺ ἔχει θέσει τὸ παγκόσμιο σύστημα. Τὸ ζήτημα ὅμως δὲν εἶναι πῶς θὰ μιμηθοῦμε καὶ θὰ ὑποταχθοῦμε σὲ κάποιους ἄλλους τυράννους, ἀλλά νὰ ἐξετάσουμε ποιὲς εἶναι οἱ δικές μας ἀνάγκες, πῶς θὰ ἀποκτήσει ἡ Ἑλλάδα παραγωγικότητα καὶ αὐτάρκεια. Ἐπίσης, μεῖζον ζήτημα εἶναι ὅτι οἱ πολιτικὰ καὶ οἰκονομικὰ κυρίαρχοι, δὲν πιστεύουν σὲ τίποτε. Γι’ αὐτὸ ἄλλωστε δὲν εἶναι πλέον εὐδιάκριτη ἡ διαφορὰ μεταξὺ κοσμιότητος καὶ ὑποκόσμου.

Ὕστερα ἀπὸ τόσες δοκιμασίες, ὕστερα ἀπὸ τέτοια τραγωδία καὶ καταστροφὴ ποὺ ζοῦμε, διότι ζοῦμε συντελεσμένη καταστροφή, ἔχει καταστεῖ πλέον σαφές ὅτι οἱ τύραννοι δὲν ἐνδιαφέρονται οὔτε γιά τὴν ἀνάπτυξη, οὔτε γιά τὸ φρόνημα, οὔτε γιὰ τὸ ἠθικὸ τῶν Ἑλλήνων. Περί Παιδείας οὔτε λέξη. Καὶ περιμένουμε αὐτοὶ οἱ ἄνθρωποι νὰ σώσουν τὴν Ἑλλάδα ἀπὸ ἐκείνους ποὺ τὴν ἔχουν συνθλίψει;

Ἀλλὰ γιὰ νὰ γίνουν διακριτὲς οἱ διαφορὲς ἢ οἱ ὁμοιότητες, χρειάζονται κριτήρια ποιότητας. Πῶς θὰ ἀνακάμψουμε οἰκονομικὰ καὶ πολιτικὰ ὅταν ἔχουμε παραιτηθεῖ ἀπὸ κάθε ἀξιολόγηση ποιότητας; Πῶς θὰ ἐπιβιώσουμε ἐὰν δὲν μποροῦμε νὰ κρίνουμε, ποιὸς ἀπειλεῖ καὶ ποιὸς ὠφελεῖ αὐτόν τὸν τόπο;

Ἀξιολύπητες καρικατοῦρες, ψοφοδεεῖς πολιτικάντηδες καὶ ποταποί διανοούμενοι, ντυμένοι τὴν μισθωτὴ τήβεννο τῆς σοφίας, παίζουν ἀνεύθυνα μὲ τὰ ἔθνη, μὲ τὸν ἄνθρωπο καὶ μὲ τὸν κρυμμένο μέσα του Θεό. Ἀκόμη καὶ ἐκεῖνοι ποὺ στὴ ζωή τους ἔλαμψε γιὰ μιὰ στιγμὴ κάτι ποὺ ἔμοιαζε μὲ τὸ πρόσωπο τοῦ ἰδανικοῦ, σήμερα κάθονται φρόνιμα στὸ οἰκουμενικὸ σκαμνὶ τῆς μετριότητος. Οἱ σκέψεις καὶ οἱ πράξεις μιᾶς θλιβερῆς μειοψηφίας ὁδηγοῦν μὲ μαθηματικὴ ἀκρίβεια τὴν Πατρίδα πρὸς τὴν καταστροφή. Διὰ τῆς βαρβαρότητας.

Φίλτατε Ἀναγνώστη.

Ὑπῆρξε μία ἐποχή, ὅπου τὸ νὰ εἶσαι Ἕλλην, ἦταν Νόημα ζωῆς. Ἐξασφάλιζε Τιμὴ καὶ Σεβασμό. Σήμερα ὁ Ἕλλην πολίτης ἀντιμετωπίζεται μὲ περιφρόνηση. Καὶ πῶς νὰ μὴν αἰσθάνεται ἔτσι, ἀφοῦ ταπεινώνεται, χάνει τὴν ἠθικὴ καὶ πολιτική του ὕπαρξη ἐνῶ ἡ Πατρίδα του στερεῖται τὰ πολυτιμότερα ἀγαθὰ; Τὴν Ἐλευθερία, τὴν Ὑγεία καὶ τὴν Δικαιοσύνη. Τὸν Πολιτισμό. Τὰ Γράμματα, τὶς Τέχνες καὶ τὶς Ἐπιστῆμες, ἀπὸ τὶς ὁποῖες τὰ Ἔθνη ἐνδυναμώνονται καὶ λαμπρύνονται;

“Ἡ Ἑλλὰς πρέπει πρῶτον νὰ μορφώνῃ Ἑλληνικῶς τὴν ἁπαλὴν ψυχήν τῶν τέκνων της. Ἀποτελεῖ θεῖα τιμὴ τὸ νὰ ἀναθρέψει κάποιος Ἑλληνόπαιδες, μὲ τὶς γνώσεις τῆς Ἱερᾶς μας Θρησκείας, νὰ τοὺς ἐκπαιδεύσει στὴν πάτριον γλῶσσα καὶ νὰ τοὺς προπαρασκευάσει γιὰ ἀνώτερες σπουδές. Οὕτῳ τὸ Ἔθνος φυλάττει τὸν ἐθνικὸν χαρακτῆρα του, δὲν νοθεύεται.”

Ὁ Κυβερνήτης εἶχε δίκιο.

Ἡ Πρόοδος δὲν εἶναι φυσικὸ φαινόμενο. Μόνον ἕνας μορφωμένος λαὸς μπορεῖ νὰ ἀνακτήσει, νὰ διατηρήσει καὶ νὰ ἀξιοποιήσει τὴν Ἐλευθερία. Μόνον ἡ πνευματική ἀπελευθέρωση μπορεῖ νὰ ὁδηγήσει σὲ πολιτικοὺς μετασχηματισμούς, οἱ ὁποῖοι μὲ τὴν σειρά τους θὰ ὁδηγήσουν στὴν ἀποτίναξη τῶν τυράννων καὶ στὴν Ἐλευθερία.

Τοῦτο τό Ἔθνος μετά ἀπό τέσσερις αἰῶνες θανάσιμης δουλείας, ἀνέκυψε τοῦ τάφου καί ἀνέλαβε τήν θέση του ἀνάμεσα στά ἐλεύθερα καί αὐτόνομα Ἔθνη.

Ἡ Ἐθνικὴ συνείδηση, ἡ συνενωτικὴ συνείδηση τῆς Ἑλληνικότητας, ἀναδύθηκε μέσα ἀπὸ τὴν συμμετοχὴ σὲ αὐτὴ τὴν κοινὴ πολιτειακὴ καὶ πολιτιστικὴ Ἀξιολογία. Ὁ ἄξονας μιᾶς οὐσιαστικῆς καὶ ὄχι ὀνομαστικῆς Πολιτείας εἶναι ἡ ζωντανὴ ἐπίγνωση τῆς Πολιτικῆς καὶ Πολιτιστικῆς Παράδοσης τοῦ Γένους.

Αὐτὴ εἶναι ἡ Κληρονομιὰ ποὺ παραλάβαμε ἀπὸ τοὺς προγόνους μας. Καὶ αὐτὸ ποὺ Εἴμαστε, μόνον ὁ Θεός μπορεῖ νὰ τὸ συμπληρώσει.

Πέρα ἀπό τὸν Χρόνο. Πέρα ἀπὸ τὸν Χῶρο. Πέρα ἀπὸ τὴν φθορά.

Ἑλληνικῷ τῷ Τρόπῳ.

Καλή Ἀνάσταση! Καλή Λευτεριά !

 

[Δημοσιεύθηκε στὴν ἐφημερίδα Δημοκρατία,
ΑΡ.ΦΥΛ. 3.343, Μεγάλη Παρασκευή, 22 Ἀπριλίου 2022, σ.07]

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο